Amerikalı teknoloji devi Apple, dünyanın en büyük ve en tanınmış teknoloji markalarından biri olmasının yanı sıra, akıllı telefon dünyasının da en karlı isimlerinden de biri. Bununla birlikte şirketin tekrar de daha fazlasını istediğini ve özellikler reklam gelirlerini 3’e katlayarak 10 milyar dolar düzeyine çıkarmak istediğini biliyoruz. İşte bu sebeple harekete geçen Apple, geliştiricilerine gönderdiği bir maille yeni reklam yerleşimlerinin başlayacağı tarihi duyurdu.
Apple tarafından geliştiricilere gönderilen mailde, 25 Ekim’den itibaren App Store’a giriş yapan iPhone kullanıcılarının 2 farklı lokasyonda yeni reklamlar göreceğini duyurdu. Buna nazaran iPhone kullanıcıları artık hem “Bugün” sayfasında hem de “Bunları da beğenebilirsiniz” sayfasında yeni reklamlar görecekler.
iPhone kullanıcılarına makus haber
Bu durum tahminen kullanıcılar için çok büyük bir mana tabir etmeyebilir lakin rekabetin üst düzeyde olduğu pek çok uygulamada liderliği rakiplerine kaptırmak istemeyecek olan şirketlerin, uygulama mağazasının en tanınan reklam alanlarını es geçmeyecekleri bir gerçek. Tabi bunun manası da, Apple bu iki reklam alanı sayesinde yıllık 5-6 milyar dolara yakın ek gelir elde edebilir.
Tabi bir ihtimal, daha fazla reklama boğulan kullanıcıların bu duruma itiraz etmesi de kelam konusu olabilir fakat otoriteler reklam yerleşimi konusunda uzman olan Apple’ın bu yeni yerleşimi de kullanıcılarının gözüne sokmadan yapacağından emin oldukları için bu türlü bir senaryonun gerçekleşmesine pek ihtimal vermiyorlar.